2012年11月28日 星期三

对不起,我爱你

爸爸刚刚打电话回来,
原本没什么话题的,
却突然冒出了一堆的道理,
搞得我七早八早就哭了起来。

爸爸说,把房间收拾好。
很多人要住几百千的屋子的机会都没有,
既然我有,就好好的整理好我的家,
我的房间,
不要整天弄得乱七八糟

爸爸说不要整天和妈妈顶嘴吵架。
她再怎样也是你妈,
即使爸爸和妈妈吵了十几年,
她还是爸爸的老婆。
有时顺顺她的意见,不要惹她。
她是你妈。

我说,爸爸我考完试要去玩,
哦,去啦,有钱吗

乖,去把房间弄干净
爸爸回来买个大衣橱给你。

我没有爱和妈妈吵架,
我没有
我没有

只是偶尔闹闹情绪而已
只是偶尔顶顶嘴而已。
我没有不关心哥哥妹妹,
只是我不善于表达自我而已

我真的很爱你们。

2012年11月26日 星期一

人因梦想而伟大

亲爱的,每个人都有属于自己的梦想,
没有人可以因为任何人而改变那微妙的梦想。

钢琴,
是我的梦想,
梦想中的其中一个梦想,
看似简单却无比的困难去实践。

今天你一口的批评它,
我没有生气,没有反抗,
但,不是我没有意见,不是我认同。
而是我尊重。
我更不觉得有什么值得与你拗的理由。

我不喜欢吉他,因为吉他的旋律没钢琴来得优雅。
吉他代表着 rock and roll
钢琴代表着抒情,柔和。

音乐除了在大众场合用来起哄,调节气氛以为,
我认为,它比较适合来平伏心情,舒缓压力。
所以,
我比较喜欢钢琴的优雅高贵。

亲爱的,
要毕业了,
社会不是学校,
没有和蔼的老师与同学给予的忍让。
所以请学会点尊重好吗?
我不怪你,
因为我没有权力与理由来怪你:)

切换话题好了,

我该说太了解我,还是什么呢。
下午,休息时间遇见了妍颖

我: 四号要去双威玩水吗?
她:下个星期四,考完华语啊?
我:嗯
她:有谁
我:很多人,佩颖那群咯,要去吗?
她:噢,你要去没有?
我:我还不懂,可能没有呱。
她:酱啊,你去我就去啦。
我:okay la ,你答应的啊。

转身,
我在想,你怎么那么了解我,
明知道我很大可能不去
还这么说:(

老实说,真心很不想去。
第一,不想和妈妈借钱。
第二,妈妈未必会允许我去
第三,去的那群人会和我玩得起来吗。
第四,我不喜欢被孤立。干嘛无端端去讨苦吃。

好了,废话连篇。
停手前,
还剩两科就结束了。
七天。
剩下就自由了。

下面这首歌,
陪伴我几乎每个夜晚,
很舒服的一首歌。

旋律很轻浮。
很爱

Watch "Relaxing Music ( Instrumental Piano )" on YouTube

2012年11月24日 星期六

I get my epic spec

Hahaha , I still can't accept I had changed a funny spec .
This would be the only spec I wear like a naughty girl .
Abit sad , I need to say goodbye to my 斯文风格。
Although I'm 斯文败类:P

Okay , it's a fact can't change .
But , seriously ,
This is the only spec I didn't regret after bought :)

Now , on the way fetching bro back from studies ? Volunteer ? Erm.. Same

So full with the meal just now :)
Porridge ! For me among rice , noodle and Porridge , I prefer Porridge .
Especially cook with seafood or fish .
With soy sauce , pepper , seasoning .
The taste is the best taste ! :)

Run away topic :X

Ytd study till 3 am
Actually I had no energy to support myself burning midnight oil alike this crazily .
So  need to depend on coffee

Coffee make people easy get sick and cough .
Especially me ! /,\
So , the whole night I need to drink around 1000-1500 ml water to recover back .
If not the pimple sure pop out :<

Back to topic =,=
Then around 1am ,
Eric fb msg me to sleep !
Omg sound like my dad :(
Daddy long time didn't ask me to sleep le :(
But , daddy also less ask I me to sleep :P
Cause exclude exam , I will be my bad before 10/11 pm
I love sleep !!
Hahaahah

Eric make me miss my daddy at that second . :(
But , I really want to said thanks for he :)
Thanks for his caring :)
And some knowledge about , DON'T SLEEP LATE , IT'S BRING ALOT OF DISADVANTAGE

Hahahah , he is the boy I most like in our group :)
His Naughty , gentle and friendly and Somemore totally can compare with bro friend :)

At least , he is the ones I dare to start the conservation without thinking .
At least his ph no . Is the only friend no I can msg while I'm too bored . While I need somemore to acc .

ALTHOUGH HE ALWAYS SAID HE IS HANDSOME AND LENGZAI . Force us to agree with he /.\

But truly , he is good :)

BFF ,
Best friend forever :)

I should I'll find you yamcha after exam !!
Haahahha

Ok , Castro type more , stop here , sleep a while on car .
Back home , drink a cup of coffee . Burn midnight oil :)
Shhhhh.....
I promise Eric ytd will be the last time I slept late :P

No choice ....
I don't want to get bad result :/   

Okay , it's last but not least .
I saw jiao yang showing off his certified certs of grade 8 of piano at FB
I'm totally jealous  :( 
His parent let he do whatever he love since he is child
Never said about his result
He can sport can music
JEALOUS !!!

Bye

2012年11月23日 星期五

我爱你,三个字,两个人,一个结局。

某首歌里的那么句副歌。
不断在脑海徘徊。

好了,只是个短的更新。

配了副,我戴过最调皮,最可爱的眼镜,
看着镜子里的自己都会偷笑的眼镜
大爱这眼镜

浪费了两天的时间没读书,
今晚有得熬夜,
恨这感觉

更恨需要咖啡因来加持的精神,
每晚告诉自己,
这,
很快结束

每早告诉自己,
在努力点吧

考试的早上,
进入考场,
告诉自己,
尽力了,就够了

我,
是那么样熬过来的

优秀的你们
我比不起。

见多几次就不再见。

2012年11月20日 星期二

感性。

那又爱又恨的高数终于考完了!
请记得高数,我爱你,曾经深爱你:P

昨晚又是个难熬的夜晚,
在床上滚了一小时左右,不知如何入眠了。
三点睡,五点左右砸醒。

这个考试我缺两样东西,
一,睡眠
二,知识。

幸庆,
高数没想象的难,
只是paper 2 有点不够时间。
我可以失败,
但不可以让对我有期望的人失望。

老师们,
我真的努力了。

考完了,妈妈很晚才来载我。
哥哥一打给国威,
他马上赶来陪我。

哥哥说,
这个朋友不怎样,
虽然冲动,
虽然傻里傻气
但却大有义气!
起码他无条件,真心的对待你。

哥说,
有那个朋友可以那样做?!
不在乎金钱,时间甚至一切!

可耻!
我没有:)
没有那么个朋友

或许,
仅是一个可以在难过时可以拨打诉苦的对象对没有。

之前做工时认识的一个哥哥:)
帅哥!
今天来找我,
聊天,
鼓励我考试加油。

不知为何,
我特别喜欢与一些不怎熟悉的朋友聊心事。
或许,
他们来得诚恳。
不为巴结而来。
真心祝福。

但,
我很快结束了话题。
虽然不舍,
但需要为考试准备了。

物理,
原本很想读好的,
但妈妈破坏了我的计划
吃个晚餐就浪费了两小时
天啊!!

尽力就好,
是我每天一早起来对自己说的话。
是鼓励还是自我安慰。
意义一致。

好了,到家了,
又要陶醉在那毫无意义的书堆里。

Bye ! ...

2012年11月17日 星期六

Holiday is end

This holiday should be study hard to cover my weakest .
But seem like nothing in my mind ...
This holiday just like HOLIDAY
FML

Now only trying to burn the midnight oil
I really need to agree about I'm a girl that love to study last min

Hope that's all can go in my memory as I wish

Caffein really not work some time ..
Just only make me insomnia when I doesn't need
Never function when I want to study at midnight ...
Any other idea for me ?

I'm waiting bro come back ..
No for what .
Just open the door for he ..
I'm wonder why he don't want to bring along the keys everyday
Make me want to open the door for he everynight.
But it's still okay .
Cause this is the only reason for I sleep late ..

Chat with a stranger people some time is felt good
Erm.. I means not a people on the street or by website la
Just some people I school , senior , junior , tuition or otherwise .
That's feeling is good .
Cause they won't split it out to your closer friend or other ...
They might accompany you and talk the straight point to you .

I really can't accept now was holiday for primary and secondary school
My mind unbalance because I need to facing the book everyday unstop
Although now was holiday
FML

I'm start thinking the future ..
It's abit over I know
But it's some thing need to face right ?

I'm planning what should do after exam ...
Hope all happen as I plan ...

Okay , continue my Study
LOL

Bro , I'm still waiting for you ..
Hope you will back before I fall asleep on the book

Good night blogger :)

Ya , before I forget ,
Blog application of phone had been updated , it's look good and best than before !!!
Love to use my phone updated my blog now :)
Hope it won't let my post again and again  be Roma words /,\

And finally , Android Facebook can create album and share either pic or whatever things dy !!
Omg I love Android now
But compare with apple , I more prefer apple of course

Ok , really end la
Bye

2012年11月11日 星期日

心醉心碎,耐听:)

今天美好的一天,
从早,手里拿着计算机,笔,
开始一天。

做了整天的高数,
手指也按得麻痹了,
手写得算了。

但!
不管如何,
还是得完成。

众科当中,
我最大的渴望就是高数可获甲。GG
很贪心吧,
但,人总得有目标啊。

这科,我经常不及格的科目
我付出特别多,
因为我有个从不放弃我的老师。
学校的马来老师。
这两年来,她总是特别关心我,
及格也好不及格也好,
她没有放弃过我。
这是我不断努力的理由。

这科也是我表姐为我补习的科目,
不可以让她失望,
所以更要努力。

我可以失败,
但不可以让别人失望。

A- ,我就已经超满足了。
当是让学校的高数老师有个交代,
让她知道,
他的付出不曾白费过。
当是对表姐有个好交代吧

所以拼了!!!

下个星期的科目都蛮想攻的,
道德,高数,物理,
希望成功吧!!!

我,又忍不住难受的心情跑回旧的部落打了一篇。
haiz....



2012年11月9日 星期五

计划赶不上变化

仔细一算,
这个月,我竟然无意间花了爸妈七百块左右。
惊讶!!
我几乎好久没有花那么大笔钱了。
很内疚,很伤心。

四百九,学车,考车,P牌。
两百,配眼镜。

总共七百。

所以毕业了,

马上要打工!
刻不容缓。

这笔钱花得真的超级内疚的。

昨天和表姐聊天,
我称她姐。

她打算要进入一行职业。
靠口才,靠衣装,about direct sales
但不是买卖货品。
不方便在这里透露太多。
因为经过一晚思考,
我决定,答应她,一同加入。

以来本钱不大,
只需几百块考一张文凭。
就可以开始了。

而且,每个月成功的话,
入息不赖。
妈妈支持,
或许是表姐带着吧。
(表姐四十左右了:) )

尝试新东西
是目前最需要的。
踏出社会,
不是学历,是经历
学历固然重要,
但,现今社会满街大专生,
要脱颖而出,唯有用经历来填补。

我很现实,
踏出社会,
我的目的就是赚钱,

我要
供养自己,
不打算与政府贷款读书,靠自己的工作来还
打算自己买辆车,
买东西给父母,
减轻父母负担。

这样一算,
每个月平均我必须赚一千至两千元

看我部落的部落客们,
你们不明白为什么我那么在乎金钱,
那么心疼父母的钱,
因为你们还没正式踏入社会,
钱,
不是想象的容易赚。

钱不是万能,
但没有钱是万万不能的。

这句话即古老又真实。

好了,下线了。
好累的一天
晚安

                            完


2012年11月2日 星期五

孤单的夜里,孤单的我,特别孤单

半夜两点,
我,
还没睡。

这么个孤单的夜晚,
特别孤单,
特别感触。

日夜颠倒的日子,
读书的日子,

难熬。

希望有那么个陪伴我的人。
陪我读书也不赖。

可惜。
没有

很晚了
晚安。